خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/09 - 16:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

نفوذ اسرائیل در منطقه خاورمیانه چالش امنیتی ایجاد می کند/ کشورهای عربی بازیچه دست آمریکایی ها شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا؛ نفوذ اسرائیل در منطقه خاورمیانه چالش امنیتی ایجاد می کند؛ بنابراین کشورهای عربی باید نسبت به رفتار خود تجدید نظر کنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بازگشایی سفارت اسرائیل در امارات و تاثیر آن بر امنیت منطقه اشاره کرد و گفت: علی رغم روند مثبت مبارزات و مقاومت مردم فلسطین که در این سال های اخیر عرصه بین المللی را به نفع خودشان رقم زدند و اسرائیل را مورد ضعف قرار داده و  همچنین نیروهای مقاومت نسبت به گذشته از انسجام بهتری برخوردار هستند، لذا ایالات متحده  تلاش می کند به واسطه کشورهای عربی اسرائیل را از انزوا خارج کند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس افزود: کشورهای عربی در حال انجام  اشتباهات راهبردی هستند؛  زیرا ایران را به عنوان یک کشور همسایه، در جایگاهی تعریف می کنند که گویا جمهوری اسلامی دشمن آنهاست و خطری برای کشورهای عربی به شمار می رود و در حقیقت این موضوع بزرگترین اشتباه استراتژیک کشورهای عربی است.



وی بیان کرد: ایران ظرفیت عظیمی به لحاظ سیاسی، اقتصادی و ... دارد و البته برای مسلمانان هم دوست خوبی محسوب می شود؛ بنابراین رژیم صهیونیستی بواسطه آمریکایی ها در حال نفوذ به منطقه است؛ چرا که آمریکا از نفوذ چین و روسیه در منطقه ترس دارد.



این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد:  آمریکایی ها اسرائیل را یکی از ایالات های آمریکا تصور می کنند و در واقع می خواهد حوزه نفوذ خودش را با عادیسازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی در خاورمیانه حفظ کند و به نحوی کشورهای عربی بازیچه دست آمریکایی ها شدند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا؛ نفوذ صهیونیست ها جز چالش برای مردم منطقه ارمغان دیگری ندارد؛ کما اینکه از زمانی که اسرائیل تشکیل شده جز نکبت و سیاه روزی چیز دیگری برای خاورمیانه نداشته است و فقط به دنبال جنگ افروزی و کشتار  در این منطقه بوده است.



رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: اسرائیل  به اصول بین المللی اعتقادی ندارد و در عرصه های مختلف نظیر منع سلاح های شیمایی، موشکی و ان پی تی هم عضویت ندارد و حاضر به همکاری نیست؛ ضمن اینکه جز رژیم هایی بوده که در کشورهای دیگر دست به ترور می زند؛ بنابراین خشونتی را که اسرائیل به خاورمیانه تزریق می کند نباید دامن کشورهای عربی را بگیرد و در حقیقت نبایستی سرنوشت ملت های خود را به روابط با رژیم صهیونیستی گره بزنند.



وی بیان کرد: کشورهای عربی باید بدانند اسرائیل در حال غرق شدن است و طبیعی بوده که برای غرق نشدن به هر خس و خاشاکی چنگ می زند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322329
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار